5 pytań do… czyli o co dopytać w hotelowej recepcji

Nie pasuje ci układ łóżek w hotelowym pokoju albo pakując się, zapomniałeś o kilku rzeczach? Nie wiesz, jak dojechać na konferencję czy do kluczowych zabytków miasta? Szukasz sprawdzonej restauracji otwartej do późna albo atrakcyjnej oferty zwiedzania, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nie bój się zapytać obsługi hotelowej! W jakich nieoczywistych sprawach może nam ona pomóc?

Każdy obiekt jest inny i oferuje różny zakres usług. Przy dokonywaniu rezerwacji bezpośrednio – telefonicznie lub mailowo, mamy okazję dokładnie określić swoje oczekiwania, a hotel może poinformować szczegółowo o swojej ofercie. Jeśli co do jakiejkolwiek informacji znalezionej w Internecie mamy wątpliwości, warto zawczasu wyjaśnić wszelkie nurtujące nas kwestie.

Podstawowe ustalenia

Niektóre szczegóły zakwaterowania najlepiej ustalić jeszcze przed przyjazdem lub przy zameldowaniu, choćby sprecyzować, jakiego rodzaju i układu łóżek sobie życzymy. Gdy tej informacji zabraknie, konfiguracja jest losowa i w konsekwencji nie zawsze spełnia oczekiwania gościa. Warto pamiętać, że dla hotelu dostosowanie się to najczęściej żaden problem, a dla nas gwarancja większego komfortu pobytu i uniknięcie oczekiwania na zmianę.

By lepiej zorganizować swój wolny czas w danym mieście, warto dopytać o godziny śniadań i miejsce ich serwowania. Zapobiegniemy wówczas rozczarowaniu, gdy zaśpimy na posiłek lub wyjeżdżamy na tyle wcześnie, że stracimy możliwość skorzystania z wykupionego śniadania. Jeśli nie odpowiadają nam godziny serwowania posiłków, wystarczy powiadomić recepcję, a restauracja przygotuje śniadania na wynos – to idealne rozwiązanie zarówno dla śpiochów, jak i dla rannych ptaszków.

W przypadku specjalnych życzeń, jak nietypowe godziny śniadania, łóżeczko dla niemowlęcia, parking, dieta bezglutenowa lub inna, najlepiej poinformować nas o tym z wyprzedzeniem, żebyśmy mogli się przygotować. Większość takich próśb możemy bez problemu spełnić, gdy zostaną przekazane odpowiednio wcześniej – komentuje Magdalena Wróbel z grupy Artery Hotels.

407_maxi

Kto pyta, nie błądzi

Goszcząc w hotelu, warto pamiętać, że gdy tylko pojawi się problem, zawsze należy powiadomić pracownika obiektu. Nie martwmy się, że nasze dodatkowe pytania i wątpliwości zostaną źle odebrane, w końcu zadaniem obsługi jest zapewnienie nam możliwie najwyższego komfortu pobytu, a nie jest ona w stanie zareagować, gdy nie jest świadoma sytuacji.

Jeśli w pokoju coś nie działa lub brakuje czegoś, co według nas powinno się w nim znaleźć, najgorsze co można zrobić, to zachować tę informację dla siebie. Wówczas wyjedziemy niezadowoleni z pobytu, a niczego nieświadoma obsługa hotelowa zdziwi się np. naszym negatywnym komentarzem w Internecie. Recepcja na pewno będzie w stanie nam pomóc, wystarczy zgłosić usterkę czy problem – dodaje Edyta Maciuszek, Front Office Manager w Zulian Aparthotel.

Pięć pytań do… recepcjonisty

Recepcja to pierwsze miejsce, z którym spotykamy się w hotelu, a jej pracownicy są świetnym źródłem informacji o mieście, rozmieszczeniu zabytków i godzinach ich otwarcia, o restauracjach czy całodobowym supermarkecie w pobliżu hotelu. Zarówno przed, jak i w trakcie pobytu możemy liczyć na pracowników recepcji w kwestii organizacji transferów na lotnisko lub w inne miejsce. Pomogą nam również w drobnych sytuacjach kryzysowych – gdy okaże się, że nie zabraliśmy z domu szczoteczki do zębów czy ładowarki do telefonu.

kkraj_049_20160607__mg_3656-edit

Możemy również liczyć na pomoc w organizacji zwiedzania miasta czy pobliskich atrakcji. Bez problemu kupimy w recepcji różnego rodzaju bilety, a jeśli wolimy zwiedzać samodzielnie, pracownik wskaże nam najszybszy i najtańszy środek transportu, podając szczegóły zwiedzania, czas trwania wycieczki czy ceny wstępu.

Chętnie udzielamy gościom wszelkich informacji i zaopatrujemy ich w mapy czy przewodniki. Pracujemy z młodymi, energicznymi osobami, które chętnie służą pomocą i odpowiadają na nawet nietypowe pytania. Dlatego ważne, aby goście wiedzieli, że jesteśmy tu dla nich i zrobimy co tylko w naszej mocy, aby miło spędzili czas w naszym hotelu – mówi Ewa Kańska z krakowskiego Yarden Aparthotel.

Pamiętajmy, że celem obsługi hotelowej jest nasza wygoda, więc często lepiej poprosić ją o pomoc niż samodzielnie próbować odnaleźć się w obcym miejscu. Zarówno przed przyjazdem, jak i w każdej chwili naszej bytności w hotelu recepcjonista chętnie pomoże we wszystkich sprawach związanych z naszym zakwaterowaniem oraz pobytem. Nie bójmy się zatem pytać.

~Artery Hotels

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s